joi, 9 august 2012

Institutiile statului mafiot: Casa de Asigurari de Sanatate

Fiului meu i-a expirat ajutorul de somaj acum patru luni. S-a dus la un consult medical in iulie, prilej cu care a aflat ca nu mai e asigurat si ca trebuie sa plateasca asigurarea obligatorie la CASMB pentru a beneficia de servicii medicale.

Unde sa plateasca? I se recomanda sa se uite pe internet, acolo existand, chipurile, toate informatiile. Ne uitam pe internet gasim un site si o adresa pentru sectorul 5 pe strada Vasile Lascar. Trec eu pe acolo intr-o zi, in recunoastere, nici urma de asa ceva. Intreb intr-o farmacie prin zona si mi se spune ca s-a desfiintat si ca acum ar fi pe undeva pe strada Titeica.

Ma intorc acasa, iar ne uitam pe internet. Gasim intr-adevar un sediu pe strada Titeica, dar de data asta verific mai multe site-uri. Asa aflu ca de la 01.Iunie.2012 sau 01.Iulie.2012 (nu mai stiu exact) contributia pentru asigurarea de sanatate se plateste la ANAF de sector.

De remarcat ca NU EXISTA UN RASPUNS CLAR PE INTERNET LA CERINTA "UNDE SI CUM SE PLATESTE ASIGURAREA OBLIGATORIE DE SANATATE". Exista site-uri expirate pe internet pe care institutiile statului mafiot "uita" sa le desfiinteze, functionarii statului mafiot fiind, probabil, prea ocupati cu spagareala si cu alte gainarii.

In fata dilemei, ma duc la un sediu ANAF care este la doi pasi de mine si pun acolo intrebari. Doamna de la ghiseu nu poate sa ma ajute, dar imi recomanda sa ma duc la ANAF Sector 5, la intersectia Calea 13 Septembrie cu Drumul Sarii.

Ma duc acolo, pun intrebari, mi se spune ca da, acolo se plateste, dar trebuie obtinuta si o adeverinta de venit pentru a fi luat fiul meu in evidenta la CASMB din strada Titeica.

Pentru adeverinta de venit trebuie timbru fiscal in primul rand, care nu se gaseste la ANAF, apoi copii dupa niste acte si o cerere.


OK, pe la sfarsitul lui iulie merg cu fiul meu la ANAF, luam cererea, facem copii, mergem la o posta sa luam timbru fiscal si depunem actele. Platim 117 lei pe trei luni (39 lei pe luna). Ni se da un bonulet pe care scrie sa ne prezentam peste o saptamana pentru a ridica adeverinta de venit.


Ma uit pe chitanta de 117 lei si vad ca e trecuta suma, dar nu si lunile mai, iunie si iulie, aferente platii. Este doar o suma platita, fara prea multe explicatii, pe care statul mafiot, mereu in criza de bani, s-a si infipt sa o incaseze.

Trece saptamana, mergem la ANAF. Luam adeverinta de venit, mai facem niste copii dupa chitante si adeverinte si plecam spre sediul CASMB din strada Titeica.


Canicula cat cuprinde. Ajungem in zona respectiva, gasim si locul, desi institutia nu are nicio inscriptie care sa o identifice, asa cum, de exemplu, pe toate cladirile Sony este scris "Sony".





Era doar inceputul bataii de joc. Cand credeam ca totul va fi o formalitate, intram la "Informatii", unde aflam ca pentru a fi luata in evidenta o persoana fara venituri ne trebuie:
1. Copie dupa CI (singurul act pe care il aveam);
2. Adeverinta de venit pe ultimii 5 ani de la ANAF?!
3. Certificat constatator de firma de la ONRC (un atestat ca persoana nu detine firma)?!
4. Copie dupa cartea de munca, daca este cazul (dar nu e cazul);
5. Dovada de la somaj?!
6. Diploma de studii?!


Toate acestea ne-au fost servite pe o mizerie de bonulet decupat sinistru, fara antetul institutiei, fara numele si semnatura unei persoane autorizate, fara vreo stampila a institutiei. Asta e statul de drept romanesc: mod de functionare conspIrativ si raspundere ZERO (0).

Imediat i-am spus fiului meu, care ma insotea, ca este o bataie de joc, apoi am spus acelasi lucru si celor doi functionari de la masuta cu "informatii".

Fiului meu i-am spus ca pentru mine "treaba" se termina aici si, daca doreste, se va descurca singur mai departe cu birocratia asta ticaloasa. Doamna de la "informatii" s-a oferit sa-mi explice cum merge sistemul, eu am spus ca ma doare in c.. (nu in cot) de sistem si ca pentru mine acest sistem nu exista.

Am iesit de acolo, fi-miu a mai ramas si a mai pus cateva intrebari, apoi a iesit si el. L-am intrebat ce va face, mi-a spus ca nimic si cu asta basta.

Cred ca ar trebui introduse notiuni juridice noi, cum ar fi cea de "TERORISM BIROCRATIC".

Statul isi bate joc de proprii cetateni. Chiar nu poate exista o retea informatica cu date personale verificabile in timp real? Chiar trebuie plimbat contribuabilul pe la toate institutiile-fantoma, intesate de paraziti ai banilor publici, eternii scriitori de formulare, eliberatori de chitante, adeverinte si dovezi ale nimicului? Si ce se intampla daca persoana care nu realizeaza venituri se angajeaza, apoi devine somer si iar nu realizeaza venituri? Iar se parcurge acest circ ticalos?

Daca cineva vrea sa fie cu acte in regula, trebuie sa se inarmeze cu timp nelimitat la dispozitia statului mafiot. Dar daca cineva este in neregula, statul il gaseste intr-o clipa. Cum este posibil asa ceva?

Nu stiu ce risca fi-miu daca nu este luat in evidenta pentru ca, totusi, a platit contributia pe cele trei luni. Pana acum, infractorul clasic era cel care "da in cap la oameni", fura din tramvai sau din cofetarie. Probabil ca infractorul modern este orice persoana care nu se descurca prin hatisurile birocratiei ticaloase si excesive.

Dupa ce am fost hartuit de fisc, care a incercat sa ma jefuiasca in numele unei datorii fictive, aceasta este a doua mare experienta sinistra pe care o traiesc in ultima vreme (in acest an) la institutiile statului mafiot romanesc.

Nu eram prea hotarat sa ma agit sa scriu despre aceasta situatie, dar m-am apucat sa scriu despre cele intamplate dupa ce am vazut pe teletextul TVR urmatoarele:



Cer desfiintarea Casei de Asigurari de Sanatate, care sfideaza cu toata nerusinarea cetatenii. As dori sa existe o modalitate juridica prin care sa renunt la orice pretentie de asistenta medicala si prin care sa nu mai fiu obligat sa platesc pentru servicii medicale absolut inexistente. Dupa stiinta mea, de peste 10 ani nu am mai fost la medic si contributiile pe care le-am platit sunt bani luati cu japca de catre statul mafiot, care nu este in stare sa ofere nici macar o informare corecta pe internet!

Daca e sa ma ia dracul, asta e, nu am nevoie de ajutorul medicilor, nici de ajutorul Casei de Asigurari de Sanatate! In plus, gandind deja cu un pas inainte, deja i-am cerut sotiei, si o spun cu aceasta ocazie oarecum public, nu am nevoie nici de inmormantare cu popa. Este cererea mea expresa adresata familiei sa nu existe popi la inmormantarea mea.

Intotdeauna am considerat ca injuraturile sunt un semn al neputintei. Este si cazul de fata. De aceea, mai am de spus doar atat:
DU-TE-N 91704 MA-TII DE STAT MAFIOT!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu