luni, 2 martie 2015

SNTFC se autofalimenteaza in favoarea Regiotrans

Sambata, 28.Februarie.2015, dimineata, in Bucuresti, Gara de Nord. Un tren antic (daca putem numi asa acest "tramvai" de pe caile ferate) al Regiotrans intra in gara.
Trenurile SNTFC sunt net superioare calitativ.
Doar ca sunt foarte murdare, cel putin pe dinafara.
De pe locomotivele la fel de murdare s-a luat demult vopseaua (culorile echipei de fotbal Rapid).
Intr-o nota distincta, locomotiva trenului de pe ruta Craiova-Brasov, apartinand firmei Regiotrans, apare mult mai proaspat vopsita si mai curata.
Vagoanele antice ale trenului firmei Regiotrans sunt mult mai mici ca inaltime si ofera un comfort inferior fata de vagoanele standard ale SNTFC.
Cu toate acestea, trenul Regiotrans care circula de la Bucuresti la Brasov si-a facut loc in "prime-time"-ul cailor ferate.
Cu datele din poza de mai sus, preluata de pe site-ul Infofer (sursa http://mersultrenurilorcfr.ro/imtif/Rute.aspx?lng=ro), se poate face o comparatie intre trenul SNTFC si trenul Regiotrans.

Astfel: trenul SNTFC pleaca la o ora incomoda pentru turistii care vor sa mearga pe Valea Prahovei (6:20, fata de 7:55 pentru trenul Regiotrans); in plus, trenul SNTFC parcurge distanta in aproape 4 ore, in timp ce trenul Regiotrans parcurge aceeasi distanta in aproape 3 ore!!!

Pretul biletelor este absolut identic: 25 de lei pentru un adult la clasa a doua. De mentionat ca Regiotrans nu functioneaza pe caile ferate proprii, ci pe caile ferate inchiriate de SNTFC!

Cum se explica aceste situatii, altfel decat prin dorinta SNTFC de a se autofalimenta? Nu putea introduce SNTFC un tren cu acelasi parcurs orar ca si Regiotrans?

Cele doua trenuri in discutie sunt de tip Regio. Trenurile InterRegio (de clasa superioara) ale SNTFC parcurg aceeasi distanta cu circa 15 minute mai repede fata de trenul Regiotrans. Dar acest sfert de ora iluzoriu (in masura in care nu apar intarzieri generate de alte cauze) costa... inca 25 de lei! Un bilet pentru un adult la clasa a doua costa 50,5 lei.

Din nou ma intreb: ar putea exista firma privata de transport feroviar calatori Regiotrans in conditiile in care SNTFC nu ar dori sa se autofalimenteze, ci ar concura in conditii corecte cu Regiotrans?

Cat timp va trebui sa mai suportam aceste forme aberante de capitalism mafiot si de concurenta nu doar neloiala, ci total aberanta si voluntar autodistructiva pentru operatorul de stat?

As intelege sa existe operatori privati pe caile ferate romane in masura in care acestia ar achizitiona la pretul corect firmele de stat de cai ferate (de calatori si de marfa) si patrimoniul cailor ferate romane. Dar acesti "privati" intrati fraudulos pe caile ferate, care preiau cele mai profitabile transporturi de la firmele de stat (de calatori si marfa) si care se capitalizeaza pe masura falimentarii firmelor de stat de cai ferate, nu au ce cauta pe aceasta piata!

Desigur, acest lucru nici nu ar fi posibil intr-o lume normala si fara concursul unor autoritati abuzive si corupte!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu